Project Description
SKRAPIARKA DOCZEPNA
SM2000
Skrapiarka SM2000 służy do wykonywania sprysków przy zastosowaniu emulsji asfaltowych.

OPIS MASZYNY
Skrapiarka SM 2000 jest nowoczesną, sterowaną komputerem maszyną służącą do pokrywania różnych rodzajów dróg emulsją asfaltową, szczególnie do sprysków międzywarstwowych. Zastosowanie dysz szczelinowych pozwala na dokładne spryskiwanie drogi od małych wydatków do bardzo dużych, jednocześnie zastosowanie komputera gwarantuje utrzymanie dokładności wylewu w tolerancji ±4 %. Maszyna jest zaopatrzona w zaczep transportowy i może być ciągniona przez dowolny środek transportu. Sterowanie pracą maszyny odbywa się jednoosobowo z kabiny kierowcy przez operatora – kierowcę.
Maszyna jest zaopatrzona w ramę pośrednią i może być także zamontowana na dowolnym samochodzie ciężarowym o odpowiedniej ładowności (min 3.500 kg).

ZBIORNIK NA EMULSJĘ ASFALTOWĄ
Zbiornik na emulsję asfaltową ma pojemność 2.000 l. Ocieplony jest 10 cm wełny mineralnej, standardowo wyposażony w palnik o mocy 92 kW zasilany olejem napędowym lub opałowym MSR 12V DC. Zbiornik posadowiony jest na ramie z kształtowników stalowych.
UKŁAD ZASILANIA EMULSJĄ ASFALTOWĄ
Maszyna posiada system połączeń rurowych, który umożliwia:
– napełnianie zbiornika od góry
– obieg jałowy asfaltu lub emulsji asfaltowej – „grzanie belki spryskowej”
– tłoczenie robocze do spryskiwaczy pod ciśnieniem 2÷4 atm.
– spust emulsji (przyłącze
Układ zasilany jest pompą wirową. Sterowanie wydatkiem odbywa się przy pomocy komputera.
BELKA SPRYSKOWA
Zasadniczym elementem maszyny jest belka spryskowa. Wykonana jest z rury prostokątnej, do której mocowane są sekcje spryskowe. Długość belki wynosi 2500 mm. Załączanie dysz pneumatyczne. Stopniowanie regulacji sprysku co 250 mm. Belka wyposażona jest w komplet dysz szczelinowych o wydatku 0,2 ÷ 1,4 l/m2.
Załączanie dysz spryskowych – elektropneumatyczne.
ŹRÓDŁO ENERGII
to silnik Diesla kubota D1105 18.5 kW/3000 rpm
Silnik napędza:
– Pompę hydrauliczną,
– Pompę emulsji,
– Sprężarkę powietrza.

DANE TECHNICZNE
ZASTOSOWANIE |
emulsja asfaltowa |
SZEROKOŚĆ TRANSPORTOWA |
2500 mm |
DŁUGOŚĆ Z DYSZLEM |
6400 mm |
MASA WŁASNA |
2900 kg |
MAX / MIN. SZEROKOŚĆ PRACY |
2500 mm / 250 mm |
POJEMNOŚĆ EKSPLOATACYJNA |
2000 l |
NIEZALEŻNY NAPĘD SILNIKIEM |
silnik Diesla Kubota D1105 18.5 kW / 3000 obr./min. |
WYDAJNOŚĆ ROBOCZA POMPY BITUMU |
min. 150 l/min. – max 300 l/min. |
SPRĘŻARKA POWIETRZA |
ciśnienie w układzie pneumatycznym – 8 bar |
PALNIK |
moc max 160 kW MSR 12V DC zasilany olejem napędowym lub opałowym |
RODZAJ PODWOZIA |
przyczepa jednoosiowa ciągnięta przez samochód lub ciągnik z układem hamulcowym pneumatycznym |
LANCA DO PRACY RĘCZNEJ |
długość węża: 7 m |
KOLEKTOR SPRYSKOWY |
2,5 m – załączanie dysz co 250 mm |
REGULACJA WYDAJNOŚCI SPRYSKU |
dysze szczelinowe 0,2 – 1,4 l/m2 |
ZAŁĄCZANIE DYSZ |
zdalne elektro-pneumatyczne |
ŚWIATŁA |
zgodne z przepisami ruchu drogowego |
STEROWANIE PRACĄ MASZYNY |
jednoosobowo z kabiny operatora |
UKŁAD SPRYSKU |
sterowany komputerowo |
SZYBKOŚĆ ROBOCZA SKRAPIARKI |
2,8 – 20,8 km/h |
SZYBKOŚĆ TRANSPORTOWA SKRAPIARKI |
60 km/h |
CIŚNIENIE ROBOCZE W KOLEKTORZE |
2 – 4 atm. |
PODNOSZENIE KOLEKTORA |
mechaniczne |
SZYBKOŚĆ NAGRZEWANIA |
40°C/h |
SZYBKOŚĆ UTRATY TEMPERATURY |
2°C/h |
UKŁAD ELEKTRYCZNY |
24V/500 W |
PLIKI DO POBRANIA
MASZ PYTANIA?
Zostaw dane kontaktowe – skontaktujemy się jak najszybciej.